Page 7 - e-Expert Seminar Series: Translation and Language Teaching
P. 7
Contents
Translation, feminisms and intersectionality
Mazal Oaknín (University College London, UK)......................................................7
Translation and interpreting in maternal healthcare: Implications for training
Şebnem Susam-Saraeva (University of Edinburgh, UK) ............................................8
One strong knot that binds: Translation, gender/sexuality and (eco)feminism at work in the classroom
José Santaemilia (University of Valencia, Spain) .......................................................9
Asimetría de género y representación sociocultural de roles: estudio de caso en la literatura franco-magrebí
Soledad Díaz-Alarcón (University of Córdoba, Spain) ............................................11
La traducción feminista de escritoras transgresoras: experiencia docente en el grado de Estudios Hispánicos
Olga Castro (University of Warwick, UK)..............................................................13
La incorporación de la perspectiva de género en la docencia de la traducción: proyectos, actividades y resultados
Gora Zaragoza-Ninet (University of Valencia, Spain).............................................15
Feminismos y conciencia de género: el aula de traducción y de lenguas extranjeras modernas como espacio transformador
María Laura Spoturno (National University of La Plata, Argentina)......................16
Embedding feminism and gender-related topics in our language and translation curricula
Mazal Oaknín (University College London. UK)
Xiaofan Amy Li (University College London, UK)
Haydn Kirnon (University College London, UK)
Martha Gaustad (University of Córdoba, Spain)
Antonio Jesús Tinedo Rodríguez (UNED, Spain)..................................................18
5